Sunday, December 19, 2010

BACA

kenapa semua orang ingat semua orang boleh jadi a good reviewer?
kenapa semua orang ingat senang pekerjaan kritik ini?

ye, semua orang ada hak menulis. blog pun percuma. artikel semua mudah didapatkan.

tapi tuhan sudah kata:
iqra'.

sebab itu menulis bukan sesuatu yang mudah dan murah.
kau perlu tahu, perlu baca, perlu ada asas baru boleh jadi pembebel bagus.
berhenti jadi wartawan tabloid.
berhenti jadi pengacara majlis yang tidak buat research.

menuliscakap tanpa tiang faham yang kukuh.
semua orang boleh.

*pause*

paling silap, sebab kau sentuh bab abah aku. walau pun itu pandangan, kau kena fikir dahulu. sebab abah aku sempurna untuk aku. panggillah aku bangsat, pelacur, pukimak, anjing, segala apa.

JANGAN sekali2 sebut tantang abah.
langsung.
sebab tak ada yang layak menyebut indahnya.
termasuk aku.

selepas tuhan dan rasul,
dia terlalu tinggi.

No comments:

Post a Comment